zondag 12 oktober 2014

Ontstemd deel 10 (Inderdaad lichtelijk ontstemd)

Zo nou hier komt weer een blog in de serie ontstemd, niet omdat ik veel over het herstel te vertellen heb, of over het feit dat ik nog steeds niet mag praten. Dat is voor mij niet zo'n probleem. Nou ja, over het algemeen niet. Ik kan redelijk met mijn omgeving communiceren via m'n analoge I-pad, zoals sommigen hem inmiddels noemen;
Ik had 'm al eens op Facebook laten zien, maar nu dan ook even op het blog.
Hij is echt handig hoor! En nee, ik loop er heus niet mee op straat, maar als ik op visite ga neem ik hem lekker wel mee. Gewoon omdat ik het een superleuk cadeau vind, omdat ik dan niet overal een stapel volgeklad papier achterlaat en omdat het gewoon goed werkt in de communicatie.
Ja en over het begrip communicatie wil ik het in dit blogbericht eigenlijk even over hebben.
Ik heb lang geleden, tijdens een management opleiding, al eens geleerd dat communicatie een bijzonder belangrijk en ingewikkeld onderdeel is van de intermenselijke interactie en ben er inmiddels ook achter dat héél véél medebewoners van deze wereld minder goede communicatieve vaardigheden hebben. Luisteren is een vak apart ;-) en daartegenover staat dat er slechts weinigen zijn die beschikken over het vermogen om een boodschap
1:1 en zonder ruis tussen de oren van een ander te krijgen. Maar gewoon even normaal antwoord geven via de email moet tocht niet zo moeilijk zijn, zou je denken.

In m'n laatste 2 blogs had ik al aangekondigd dat ik wat mailwisseling met het VUmc zou gaan tonen. Waarom doe ik dit, nou eigenlijk omdat ik het wel grappig vind om te laten zien hoe er op HBO en Academisch niveau met patiënten omgegaan wordt. Nou kan ik vrij goed relativeren en op de één of andere manier had ik eigenlijk niet anders verwacht, want ze proberen daar het een en te automatiseren en efficiënter te masken, maar misschien moeten ze daar even een uurtje iemand met verstand voor inhuren, die heeft dat zo geregeld.

Even in het kort,; de mailwisseling was aanvankelijk alleen maar een vraag van mij over een ingeplande afspraak die ik Maandag a.s (13 Oktober) zou hebben. Ik was de exacte tijd vergeten dus die heb ik even opnieuw aangevraagd. Ja, dom dat ik die tijden vergeten was, maar ze hebben daar ook afsprakenkaarten, maar waarom zou je die gebruiken? Ik krijg er nooit één mee in ieder geval....
Ook noem ik in mijn mail het feit dat ik dan waarschijnlijk niet kan praten, jaja en ik vraag 2 weken geleden (geheel volgens hun eigen procedure) een herhalingsrecept aan. Nou let op:

MIJN EERSTE MAIL
Van: Diana Laats [mailto:diana.laats@gmail.com]
Verzonden: vrijdag 12 september 2014 15:39
Aan: genderteam-polikliniek
Onderwerp: Afspraak 13 okt?
 
Hoi,
Als het goed is heb ik op 13 Okt een afspraak, weet alleen de tijd niet meer. Kunnen jullie die svp naar me mailen.
Alvast dank en groetjes,
Diana Laats
(Patnr.: , Geb. datum: )

HET ANTWOORD
Op 15 sep. 2014 09:24 schreef "genderteam-polikliniek" <genderteam-poliklini@vumc.nl>:
13 oktober 1000 uur  hormoonarts en 1100 uur psycholoog
 
jos
        
MIJN REACTIE
Van: Diana Laats [mailto:diana.laats@gmail.com]
Verzonden: maandag 15 september 2014 9:35
Aan: genderteam-polikliniek
Onderwerp: RE: Afspraak 13 okt?
 
Hoi Jos,

Dankjewel.
Misschien handig om nog even hen door te geven dat ik niet mag praten dan.
Ik ga Woensdag naar Seoul om mn stem te laten doen.
Na de eerste week mag ik de 4 weken erna maar een paar woordjes per dag spreken.
Ik kan natuurlijk wel met pen en papier uit de voeten ;-)
Groetjes en tot dan,
Diana

HET ANTWOORD
Op 15 sep. 2014 09:40 schreef "genderteam-polikliniek" <genderteam-poliklini@vumc.nl>:

Hoi
 
Dat kan natuurlijk niet de psycholoog wil met u praten en de dokter ook……
 
MIJN REACTIE
Van: Diana Laats [mailto:diana.laats@gmail.com]
Verzonden: maandag 15 september 2014 13:50
Aan: genderteam-polikliniek
Onderwerp: RE: Afspraak 13 okt?
 
Heej Jos,
Dat wordt dan lastig.
Maar zijn toch over het algemeen dezelfde vragen.
Kan een verslag maken als dat handig is. En kan wel wat zeggen maar minimaal.
En anders maar verzetten, maar bloedtest ed moet sowieso denk ik.
Groetjes,
Diana

HET ANTWOORD:
Op 15 sep. 2014 16:34 schreef "genderteam-polikliniek" <genderteam-poliklini@vumc.nl>:

Wanner kunt u weer redelijk normaal praten ??
 
Jos
 
MIJN REACTIE:
Op 16 sep. 2014 08:34 schreef "Diana Laats" <diana.laats@gmail.com>:
 
In de 2e helft van de week daarna zou het alweer beter moeten gaan.
Groetjes,
Diana


Nou is de bovenstaande email op 16 September door mij verstuurd, en dan komt er gewoon geen antwoord op. Ik moet daarbij aangeven dat de door mij aangeven indicatie achteraf ook niet meer klopt, omdat ik later geopereerd ben en ook de botox injecties gelijk daarna heb gehad. Maar dan nog, dat kon hij niet weten ;-)

Vervolgens stuur ik op Maandag 29-09 een aanvraag voor de eerder genoemde herhalingsrecepten, ik weet nml niet naar wanneer en of mijn afspraak verplaatst is en ik heb op dat moment nog maar voor een week pilletjes en pleister voor nog iets langer, nu ik dit opschrijf bedenk ik dat dit voor sommigen ook weer vragen oplevert:"Huh, pleisters, pilletjes....?" Ja, pleisters en pilletjes, dat ga ik ook nog wel een keer allemaal uitleggen maar niet in dit blog en niet als onderdeel van mijn "Ontstemd" blog.

Ik dwaal weer af, we gaan verder met mijn mail van 6 Oktober:

Van: Diana Laats [mailto:diana.laats@gmail.com]
Verzonden: maandag 6 oktober 2014 11:51
Aan: genderteam-polikliniek
Onderwerp: Re: Afspraak 13 okt?
 
Goedemorgen,
 
Ik heb na mijn laatste email niets meer mogen vernemen.
Staat mijn aanvankelijke afspraak voor 13 Oktober nog ingepland, want eigenlijk zou ik die graag gewoon door zien gaan.
Ik ben niet gehandicapt, kan gewoon schrijven, heb mimiek, lichaamstaal, dus genoeg communicatie middelen waar Anita mee uit de voeten kan.
En wat als ik bijvoorbeeld stom was geweest en geen spraakvermogen had gehad, was ik dan überhaupt niet als patiënt aangenomen ;-)
 
We zijn allemaal volwassen mensen, ik ben ook geen verwarde puber ofzo, dus ik zie het probleem niet zo. Ik zie trouwens nooit problemen, die los ik gewoon even op.
 
Laat even wat weten alsjeblieft. Ook wacht ik nog op antwoord voor een aanvraag voor nieuw recept dat ik vorige week heb verstuurd. Heb nog 9 pilletjes testosteron blokker, ben 1 strip kwijtgeraakt (had ik 1 m'n handtas gestopt en kan hem niet meer vinden).
 
Graag ontvang een antwoord op bovenstaande.
 
Alvast dank en groetjes,
 
Diana Laats
(Patnr.: , Geb. datum: )

En waarschijnlijk zijn ze ook even op vakantie geweest, wnat nu kreeg ik dezelfde dag antwoord :-)
Op 6 okt. 2014 12:29 schreef "genderteam-polikliniek" <genderteam-poliklini@vumc.nl>:
Hoi we hebben het met mevr Wortel opgenomen
Ze wil u later in de maand zien als u weer kunt praten
Voorstel 27 oktober 1000 uur dokter en dan in de middag mevr wortel 1500 uur
Dan heeft u wel alles op een dag
 
Mvrgr
 
Jos Megens
Coordinator Genderteam  

MIJN ANTWOORD:
Op 6 okt. 2014 12:53 schreef "Diana Laats" <diana.laats@gmail.com>:
Hoi Jos,

Bedankt voor je antwoord.

Tot dan.
Groetjes,
Diana

En ik ga dus alleen naar de dokter, want dat gaat om m'n fysieke gestel en ik ga echt niet tot 15:00 daar rondhangen, voor een gesprek met de psycholoog. Dat ik zo gek als een deur ben weet ik toch al ;-) Daarnaast mag ik trouwens alleen korte gesprekjes voeren en de afspraak met Anita duurt een uur

EN GEEN ANTWOORD OP MIJN VRAAG MBT DE RECEPTEN. IK MAIL OPNIEUW:
Van: Diana Laats [mailto:diana.laats@gmail.com]
Verzonden: maandag 6 oktober 2014 13:16
Aan: genderteam-polikliniek
Onderwerp: RE: Afspraak 13 okt?
 
Oh Jos vergeet ik helemaal te vragen,
Heb je nog kunnen kijken hoe het zit met de al eerder aangevraagde nieuwe/herhalingsrecepten.
Hoor dat graag nog even,
Diana
(Patnr.: , Geb. datum: )
 
HET ALESOMVATTENDE ANTWOORD:
Op 6 okt. 2014 16:22 schreef "genderteam-polikliniek" <genderteam-poliklini@vumc.nl>:
Sturen wij je op
 
Jos
 
DUS IK ANTWOORD VRIENDELIJK:
Op 6 okt. 2014 17:26 schreef "Diana Laats" <diana.laats@gmail.com>:
Dankjewel.

Fijne avond,
Diana


EN HET WEEKEND NADERT, NOG STEEDS GEEN RECEPT, WACHT AL DIK 1,5 WEEK, DUS WEER MAILEN MAAR:
Op 9 okt. 2014 15:02 schreef "Diana Laats" <diana.laats@gmail.com
>:
Hoi Jos,
Vraagje nav je laatste email;
Heb de recepten nog niet ontvangen. Wanneer worden/zijn die opgestuurd?
Heb nog 6 pilletjes Cyproteronacetaat.

Hoor het graag, 

Diana
(Pat. nr.: , Geb. datum: )


EN NATUURLIJK KOMEN ZE OOK DE LAATSE DAG VOOR HET WEEKEND NIET BINNEN. KRIJG IK GEEN ANTWOORD EN RAAK IK LICHTELIJK ONTSTEMD: 
---------- Doorgestuurd bericht ----------

Van: Diana Laats diana.laats@gmail.com
Datum: 10 oktober 2014 14:20
Onderwerp: RE: Afspraak 13 okt?
Aan: genderteam-polikliniek genderteam-poliklini@vumc.nl
Goedemiddag,
 
Zojuist weer post gehad zonder recepten. Gaat het wel goed daar?
Graag antwoord svp.
 
Met wederom vriendelijke groeten,
Diana Laats
( Patnr.: , Geb. datum:) 

 
Zo dat waren de mailtjes, en nou niet flauw doen en zeggen dat ik m'n patiëntnr. en geboortedatum iedere keer niet ingevuld heb, die heb ik er voor dit blog expres even tussenuit gehaald ;-)
Dit waren bijna alle mailtjes, want weet je wat je na ieder mailtje als autoreply in je mailbox krijgt?
NA IEDER MAILTJE HE! DAN KRIJG JE DIT ANTWOORD:
 
Geachte mailer,/L.S.
 
Hartelijk dank voor uw mail.
 
Mocht u verzonden mail een verzoek zijn voor een recept dan vragen wij u ons de volgende gegevens te mailen:
·         Volledige voor en achternaam
·         Geboortedatum
·         Adres
·         Telefoonnummer waar u bereikbaar bent voor eventuele vragen
·         Naam benodigde medicatie en dosering
 
Zonder deze gegevens kunnen wij uw verzoek voor een recept helaas niet in behandeling nemen.
 
Ook met betrekking tot andere vragen graag uw patiëntennummer of naam en geboortedatum  vermelden zodat wij u sneller van dienst kunnen zijn.
 
Vriendelijke groet,
 
Genderteam VUmc
 

Kijk, in de tussentijd ga ik natuurlijk niet af zitten wachten tot die medische wonderkinderen mijn recepten tevoorschijn toveren ik heb op Donderdagavond even een mailtje met korte uitleg naar mijn Huisarts gestuurd en de volgende ochtend om 09:00 krijg ik netjes antwoord dat ik bij de apotheek de benodigde medicijnen op kan halen. Ik schreef het ook al in één van mijn mails aan hun: "Ik los problemen gewoon even op." Maar er zijn dus mensen die dat soort dingen allemaal niet zelf bedenken of die dan heel erg boos worden en zich daardoor veel te druk maken om dit soort geneuzel, MAAR IK HEB OOK LAST VAN M'N HORMONEN en het is maar goed dat ik niet kan en mag praten want als ik had kunnen bellen had ik er zeker een telefoontje aan gewaagd. Ik was ook even van plan om er gewoon heen te rijden en ze met behulp van mijn "I-pad" even te vertellen wat ik van deze gang van zaken vond.
 
Maar ik blijf gewoon lachen want op Zaterdagochtend: Ja hoor eindelijk, er lag zo'n heerlijk onleesbaar ouderwets met de hand geschreven recept van het VUmc in de brievenbus, met daarbij gelijk de afspraakbevestiging voor 27 Oktober. De hormoon dokter om 10:00, Psycholoog om 16:00 IPV 15:00. Of ik daar even dik 6 uur rond blijf hangen. ZEKER NIET.....
Maar dat meld ik ze op de dag zelf wel ;-)
 
Zo dit moest ik even kwijt ;-)
 
Groetjes,
 
Diana
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten