zondag 21 september 2014

Ontstemd deel 4 (Op verkenning)

Goedemiddag voor de mensen in Holland, hier is blogje vier.
Eerst even excuses trouwens, want blog 3 leek zomaar ineens te stoppen, correctie stopte ineens.
Ik zag net dat ik in één van m'n 2 telefoons nog een bewerking open had staan en die nog niet had gepubliceerd. Via mijn telefoon (Blogger App) weet ik namelijk hoe ik heel eenvoudig het blog kan delen met mijn fb pagina. Via mijn netbook, waar ik het grootste deel mee schijf, weet ik dat niet. Het ging maar om één zinnetje, maar het ziet er dan zo stom uit en ik heb echt een hekel aan domheid. Ik vind dat een gebrek aan aandacht voor hetgeen waar je bezig bent. Vooral als ik van die domme spelfouten maak, wat meestal gebeurt als ik een stukje met mijn telefoon heb getikt, bah. Dan lees ik het later terug en dan krijg ik echt ontzettende jeuk, ik ben daar echt allergisch voor. Ik hou d'r over op want ik heb er net ook al via whatsapp met m'n zussie over gehad. Die zegt, dat je dan geen dom mens, maar een gehaast mens bent. Nou ja haastige spoed is ook niet goed, dus het maakt niet zoveel uit, ik noem het gewoon dom ;-)

Het laatste zinnetje (hij staat er nu wel hoor) bereid eigenlijk voor op waar ik het nu over zou gaan hebben; Mijn verkenningsronde door de buurt.
Ik wilde eigenlijk twee dingen bereiken gisteren, weten hoe ik mijn weg kon gaan vinden in dit op het eerste gezicht gigantische doolhof en ik wilde te weten komen waar ik vers fruit en ongebrande noten kon vinden. Ik wil namelijk wel fit en gezond onder het mes. Ik train dan wel niet mee met de rest van m'n clubje, ik heb hier fysieke uitdaging genoeg zal ik maar zeggen. Fruit en noten die heb ik echt nodig.
Maar goed, met betrekking tot de weg vinden; daar was ik nooit al een ster in, maar in Nederland kan dat nooit een probleem zijn, je vraagt het gewoon even. Dat ligt hier iets ingewikkelder, ik kan het wel vragen, alleen verstaan ze me in deze buurt bijna niet, maar ok, dat wist ik inmiddels al. Ik moest me dus gaan focussen op oriëntatiepunten, had ik zelf bedacht. Maar daar komt tegenwoordig bij dat ik het idee heb dat, sinds ik hormoontjes krijg, mijn oriëntatievermogen (of is het concentratievermogen) nóg wat minder is geworden. Ik weet wel dat bij transmannen door de testosteron het richtingsgevoel e.d. zich sterker gaan ontwikkelen, dat betekent dus dat het bij vrouwen (de meeste in ieder geval), in de basis "wat minder" ontwikkeld is. Op die manier kan ik dat voor mezelf dan iig makkelijk verklaren. En o ja, ik spreek trouwens voor mezelf en hou me striktbaan de feiten, dus niet gelijk allemaal boos worden dames.

Op weg dan maar, ik ging eerst op zoek naar de taxiplaats waar Sam me Vrijdag de weg naartoe had uitgelegd, rechts en weer rechts en die straat helemaal uitlopen, wist ik me te herinneren. Ik die tweede straat in en ik had gelijk al het idee dat dit niet helemaal dezelfde route was. Maar goed iedere straat heeft zijstraatjes en die komen allemaal op elkaar uit, en de lange straten eindigen uiteindelijk ook allemaal op dezelfde hoofdwegen. Ik heb er vandaag achteraf maar even een foto van gemaakt, wat voor ei ben je als je weet dat je er eerder nog geen 5 minuten over deed en nu dit in het vooruitzicht had, als je trouwens bij die witte auto met dat gele en witte bord erboven rechts gaat, loop je het straatje in waar mijn hotelletje zit. Ik zit dus echt dichtbij allemaal winkeltjes en restaurantjes etc.:

Goed, je hoeft niet heel bijdehand te zijn om te voorspellen dat daar meer dan 5 minuten in zouden gaan zitten, maar ik was er dapper aan begonnen, dus ik ging em afmaken ook. Kijken waar ik uit zou komen. Dat zou vast weer een hoofdweg zijn en daar staan ook altijd taxi's. Ik hoefde het trouwens Maandag (morgen dus) pas zeker te weten, dus ik had tijd zat. Kon ik gelijk op zoek naar oriëntatiepunten en eventueel nog wat zijstraatjes verkennen.
Ze hebben daar trouwens heel veel zijstraatjes.......

Even om de mensen niet in de war te maken, deze foto is van vandaag. Het blogje gaat over gisteren. Ik zal morgen of later deze week vanaf dezelfde plek nog een foto maken om het verschil met doordeweeks te laten zien.
Dit is dus een typisch weekendbeeld van de blokjes waaruit de sub wijkjes (weet anders ook niet hoe ik het uit moet leggen hoor) bestaan die met z'n allen weer een grote wijk/district vormen. Het is er lekker rustig in de weekenden.
50 meter achter mij is een kruispunt, daar zitten restaurants/bistro's e.d. waar gerechten uit internationale keukens en meer fusionachtige gerechten geserveerd worden, dat is wel allemaal open en daar is het dan ook gewoon druk. Als ik me om zou draaien en bij de kruising rechts af zou slaan dan loop ik zo naar het metrostation en de welbekende taxiplaats.....
Het was dus rechts, links en gelijk weer rechts. Ik had gewoon te snel geluisterd de eerste keer en zonder na te denken de richtingen gevolgd die Sam aanwees. Aanlooptijd 3 minuten..... als je langzaam loopt. Daar kwam ik dus gisteren pas weer achter na mijn eerste ontdekkingsreis.

Ik ben dus straatjes gaan verkennen en da's heuveltje op, heuveltje af, heuveltje op, heuveltje af. O ja, en ik zeg straatjes he, ik doe wel even wat foto's da's duidelijker denk ik:

Ik zei net al, fysieke uitdaging genoeg, 't is hier ook nog eens 27-28 graden en da's best pittig.
Ik ga d'r niet over klagen, het is goeie trainen zal ik maar zeggen. Nu dient al dat squatten en al die vage pomp en duw oefeningen die we tijdens het trainen altijd moeten doen, buiten de sport de we daar beoefenen ook nog een doel buiten de sportschool, ja ik weet het, dat doet het toch wel, maar normaal merk je daar niet veel van.
Ik moet misschien nog wat beter mijn best doen tijdens de training, want ik heb inmiddels behoorlijk wat spierpijn .



                                                                             


Ik moet hier even verder gaan, want van de editor mag ik dus niet links van de foto hierboven typen.
Het is wel grappig hoor, op sommige stukken hebben ze soms voor het gemak maar even een trap gebouwd, want daar gaat het dan ineens recht omhoog, heel apart. Ik weet heus wel dat er meer steden in en om bergen gebouwd zijn, maar ik had gewoon geen idee. Ik heb geluk dat ik redelijke schoenen heb meegenomen.


Heej wat aardig, bij deze foto mag ik ineens wel weer links schrijven.......
Ik had voordat ik aan mijn ronde ging beginnen natuurlijk wel wat extra vocht meegenomen, maar eigenlijk hoeft dat ook nog niet eens. In al die straten en zijstraatjes, zitten winkeltjes, koffiehuisjes etc, jawel daar zijn ze helemaal gek van. Je kunt dus overal aan drinken komen en dat is erg prettig. O ja, ik heb al deze straten en nog wel een stuk of 8-9 keer telkens helemaal uitgewandeld en ook heel veel van de zijstraatjes (en die zijn ook allemaal scheef). Dus dat was zeker een goede training. Een paar straten heb ik zelfs twee of drie keer gehad, want ja, soms wist ik even niet waar ik zat en dan schoot ik maar even een zijstraatje door. Ik ben ongeveer 3,5 uur onderweg geweest en toen had ik echt geen zin meer. Ik moest nog een missie volbrengen, ik had nog fruit en noten nodig en ook nog een douchemuts bedacht ik me tijdens het wandelen, want die op mijn kamer douche spoot eigenlijk toch net iets te hoog voor het mooie. Oh en ook iets van een pet of een hoed, ik zag er best veel mensen mee lopen en dat was best slim. Heel de tijd vol in de zon lopen is niet zo lekker. Ook begon ik best honger te krijgen, dus even naar het hotel teruglopen, opfrissen en klaarmaken voor een nieuwe ronde.

Toen ik bij het hotel aankwam zat daar een honderd procent Amerikaanse griet, ik had haar nog niet gezien, maar dit communiceerde wel erg soepel eigenlijk. Ik vroeg waar ik een hoed of pet kon kopen en vers fruit en noten en zij verwees me voor een hoed of pet naar de winkels in het metrostation ze legde ook gelijk hoe ik daar kwam, rechts, gelijk links en op de kruising rechts. Voor vers fruit en noten kon ik gelijk om de hoek terecht. Ik had daar wel een supermarktje zien zitten, maar ging ervan uit dat ze daar dezelfde dingen verkochten als in al die andere winkeltjes, maar dat was gelukkig niet zo.
Even snel naar m'n kamer opfrissen en eerst maar naar het metrostation dan zou ik daar ook gelijk wel wat kunnen eten, en haha was dat even lachen, toen ik daar aankwam, herkende ik gelijk de taxiplaats waar ik Vrijdag de taxi had genomen. Dit ging ik dus echt niet meer vergeten.
Toen met de roltrap naar beneden en op zoek naar het winkeltje met de hoedjes en petten. Die had ik zo gevonden en gelukkig hadden ze 2 leuke hoedjes, heb ze allebei maar genomen dan hoefde ik ook niet te kiezen, ik hou niet van kiezen ;-)
Er zat ook een broodjeszaak en daar hadden ze weer van alles liggen, brownies, donuts, cakejes, gebakken broodachtige dingen met appel en/of gesuikerd ander fruit en héél veel van die plakkerige suikergelei dingen en gelukkig een pakje met twee sandwiches gevuld met pittige kip en eenzelfde pakje met gebakken ei en ham.
Het was dan wel wit brood, want van bruin brood hebben ze hier naar mijn idee nog nooit gehoord, maar het was in ieder geval niet zoet. Tenminste, die kip dan. Die was echt lekker.
Bij de sandwich met ei en ham hadden ze het voor elkaar gekregen om zelfs die zoet te laten smaken.
Ach, ik heb het maar gewoon opgegeten, ik denk dat het gaat wennen.
Ik heb nu in ieder geval de koelkast lekker vol met fruit liggen, ik weet de metro en de instapplaats voor de taxi te vinden, ik ken de weg in mijn blokje behoorlijk en alles wordt bekend en vertrouwd, da's best een prettig gevoel.

Morgen zal ik vertellen wat ik vandaag gedaan heb en dat is onder anderen dat ik achteraf heel blij ben geworden met de aanschaf van mijn douchemuts. Ook heb ik heerlijk gegeten in het American Steakhouse (zijn foto's van) en da's niet echt goedkoop hier ;-), die moest ik even met de creditcard betalen (en die deed het gelukkig)
En voordat ik bij het steakhouse naar binnen kon had ik last van een eigenwijze lift en een beoordelingsfout (van mezelf).

Welterusten voor straks en tot morgen,

XXX





Geen opmerkingen:

Een reactie posten